Egy legenda jár a horgászok között, miszerint az idő amit az ember horgászással tölt, nem számit bele a kiszabott élettartamába...

...igy elódázhatjuk az elkerülhetetlent...

...talán örökre.

2008. február 21., csütörtök

12 szokásos és 1 ritkaság

Öt nap telt el az utolsó lékészés óta, és mivel az Olton nem sikerült a paducokat becserkészni, újból a jég hátára kivánkoztam. A zord idő ellenére kimentem lékészni, tiszta szerencse, hogy nem tartozok azok a "divathorgászok" közé, akik csak +25 fokos melegbe merészkednek ki a viz partjára és ha rossz idő közeledik, vagy havazik, netalán zéró fok alá süllyed a hőmérő higanyszála, rémülten ülnek bent a bemelegitett lakásban.

A z0rd idő ellenére szenvedélyemnek hódoltam

Reggel 8.30-ra ki is értem a tóra, a jól bevált helyen kivágtam a lékeket és engedtem is be a szereléket.

Ezek az eszközök nélkül elég nehéz lett volna léket vágnom és az tisztán tartanom...

Nem kellett sok idő a halaknak, hogy észrevegyék a szunyoglárvákat, sorba huzogatták az úszókot, azonban megakadni egy sem akart. Ez után egy 30 perces csend következett, mozdulatlanul álltak az úszók a lék közepén. Ahogy letelt a "kávészünet", újból enni kezdtek a halak, újból egymás után merültek alá az úszók. Ezúttal hagytam, hogy nyeljék egy kicsit a csalit a horoggal együtt, igy biztosabb volt az akadás. Három és fél óra alatt 9 sügért és 3 pirosszemü kelét sikerült összegyüjteni.

12 szokásos ...

Sikeremen felbuzdulva, 3 nap múlva újból lementem Illyefalvára. Nagyratörő vágyam volt, 15-20 darab apróhalat szerettem volna zsákmányolni. Talán a túlságosan nagy önbizalmam miatt, vagy a szolunáris tábla által jelzett rossz fogási eselynek köszönhetően egészen délelőtt 11 óraig egy húzásom sem volt. A szerelékre a sikertelenséget nem foghattam, ugyanis 0.8-as előkét és 18-as szunyoglárváknak tervezett piros szinű Mustad horgot használtam. 11 óra után az egyik uszóm mintha megbillent volna. Elsőre azt hittem, hogy csak a szemem káprázik, de aztán amikor elkezdett sétalni az úszó, akkor tudtam, hogy valami viszi a szereléket. Gyorsan be is vágtam neki. Erőteljes ránditásokkal éreztette velem, hogy horgon van. Előre azt hittem, hogy egy termetesebb sügér vagy egy szép kárász lehet. Amikor kiemeltem a lékből, csak akkor láttam, hogy egy szép naphalat fogtam.

Ritkaság...mérete ellenére agressziven védekezett

Annak ellenére, hogy tudtam, hogy van a tóba ebből a fajból, ritkán fog az ember naphalat, ezért nem is számitottam rá. Kis termete ellenére meglepően agressziven védekezett. Ezen a naphalon kivül mást nem sikerült fognom, azonban ez is elég volt számomra, mert talán 6 éve már, hogy nem sikerült naphalat fognom. Lassan elérkezett a dél és haza fele kellett vegyem az utat. A balesetek elkerülése érdekében fa ágakat vágtam es helyeztem el a lékekben. A jég, vastagsága miatt nem valószinű, hogy bárki alatt beszakadjon, viszont ha egy figyelmetlen horgász egy kivágott és nem kijelőlt lékbe lépik, bokaficam illetve bokatörés is lehet a vége. Ezert kedves horgásztársak mindig jelőljük meg az általunk kivágott lékeket mielőtt elhagynánk a horgászhelyünket.

A horgászat befejeztével fa ágakkal jelőltem meg a kivágott lékeket.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Huncut, rendkívül izgalmasak az élménybeszámolóid. Nagyon szép vidékeken horgászol, én is úgy gondolom, hogy az az idő amit horgászattal töltessz az a ráadás !
Üdv seneca.