Egy legenda jár a horgászok között, miszerint az idő amit az ember horgászással tölt, nem számit bele a kiszabott élettartamába...

...igy elódázhatjuk az elkerülhetetlent...

...talán örökre.

2008. január 5., szombat

Hideg volt de mégsem fáztunk

Egy pénteki napon Szabi barátommal horgászni indultuk a közeli folyóra csukák, domolykók reményében. Amint vízpartot láttunk, azon tanakodtunk, hogy melyik a legmegfelelőbb hely a kezdésre. Az én végső döntésem,egy köves, kevésbe mély szakaszra esett, Szabi úgy határozott, hogy egy kicsit fennebb próbál szerencsét.

Összerakom a cájgot

A halak ellen, megpróbáltuk bevetni azokat a csalikat, amelyek nyáron, ősszel is beváltak. Ezúttal azonban nem volt szerencsénk 3 dobás után a zsinórunk rózsafüzérré változott... Egy újabb tanakodás után, úgy határoztunk, hogy mégfennébb megyünk. Felfele haladva éreztük a hideg hatását... Rövid gyaloglás után megálltunk es újból szerencsét próbáltunk, de ezúttal se jött semmi. Mindketten azon morfondíroztunk, hogyan társítsuk a kellemest a hasznossal. Majd a meleg utáni vágy késztetett arra hogy rakjunk egy tüzet. De miből?! Ez volt nagy kérdés. Télen még ha nem is havazik, a fák, ágak úgyis megnedvesednek a zuzmarától. Először a tűz gyújtót kellett összegyűjtenünk, ez sikerült egy pár perc leforgása alatt. Majd a folyó szélén találtunk otthagyott farönköket.

A lehajló fák alatt találunk szárazabb ágakat, gyökereket. Ezek nélkül nehéz lenne elkezdeni...

Az egész anyagot egy helyre összegyűjtöttük, majd elkezdtük "életre kelteni." Az elején kissé nehezen kapott lángra az összegyűjtött fa levél, de végül is sikerült. Ami után ezzel meg voltunk, minden jól ment tovább, a farönköket kisebb darabokra vágtuk es ezt tettük a meggyúlt fa levelek, ágak tetejére.Ezek a rönk darabok tápláltak a tüzet legalább 20 percig, miközben meguzsonnáztunk és megmelegedtünk. Szabival titokban már a következő horgászaton járt az eszünk, és azt is megbeszéltük hogy egyszer meg ide visszatérünk szalonnázni. Körülbelül 2 órát töltöttünk a tűz helység mellett. Megvártuk, hogy az utolsó ágak is égjenek el, majd hóval betakartuk a füstölő parazsat. Összepakoltunk és egy rövid sétát tettünk felfele a folyó mentén. Miközben a folyót figyeltük azt is megbeszéltük, hogy a következő horgászatunk Illyefalván lesz, ahol lékészni fogunk.

Télen a hidegben jól esik a tűz melege

Felfele haladva még kacsákkal is találkoztunk